Follow | Dashboard
Losing Melody
Tips : Cara Mendapat Duit Yang Banyak
Saturday, February 11, 2012 • 5:17 AM • 0 comments

Zdjęcia użytkownika Louis William Tomlinson

1. Kalau nak jadi kaya daftar la nuffnag dengan churp-churp. Kerana ianya juga akan mendapat keuntungan yang besar seperti akak Kemetot Comel dan Akak Lyssa :) Tengok earning diaorang, banyak kann ?

2. Jual barang yang anda tidak guna secara online, kerana ianya akan mendapat duit yang banyak, kadangkala anda mendapat untung, kadang-kadang tidak. Ianya bergantung pada nasib anda.

3. Kalau nak dapat duit yang banyak, setiap hari sekolah anda akan mendapat duit untuk makan kan ? Jadi jimat-jimatkanlah duit itu. Selain anda boleh beli makanan, anda juga boleh membeli peralatan yang perlu anda beli sekirannya anda tiada wang untuk diguna.

4. Sekirannya kawan anda ajak keluar, jangan guna duit anda kerana ianya sangat MEMBAZIR ! Suruh kawan anda belanja anda. Itu barulah okey. Kalau hari-hari macam tu memang anda akan cepat kaya. Kalau tak pun, anda mintak duit banyak-banyak dari kawan anda, dan anda simpan :P JANGAN MENCURI YA ! MINTAK ! ingat ! Mencuri itu dosa besar.

5. Jangan gunakan wang yang ibu bapa anda beri pada hari sekolah. Yas selalu buat macam tuu :) Lama-lama kaya ooo. Satu hari mak yas bagi RM4. Kalau sebulan ? Dah berapa ? Tapi janganlah sampai tak makann ye. Nanti sakit.

Renung-renungkan dan selamat beramal ^^

Welcome


Hye peeps ! My name is Yasmin. 13 years old. Don't forget to follow my blog. Thanks for visiting, come again :)


Profile

Tagboard

Rewind



Credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Doodle By: Kak Wani
Edited: Yasmin Syahirah